LIIKUMISVÕIMALUSED

Jalase loodusrada

Sihtkohta jõudmiseks sõida Rapla-Märjamaa teel 9. km-l keera Jalase peale. Sõita 4,6 km läbi Jalase küla, keerata paremale ning sõita mööda Jalase – Ohukotsu teed 1,3 km kuni matkaraja viidani ning puhkekohani. Rabarajale jõudmiseks minna mööda tähistatud metsarada 1,1 km kuni põlluni. Rada kulgeb 300 meetrit mööda põlluäärt ning jõuab laudtee algusesse.

Järvakandi terviserada

Liikumisrajad pikkuses 1 km, 2 km ja 3 km. Rada kulgeb enamasti läbi männimetsade ja kergelt liigendatud maastikul. 18 korviga discgolfi park, mis on tasemelt pigem raske. Parkida on võimalik raja alguses Järvakandi kooli pool otsas või raja keskpaigas, tupiku mäe lähistel.

Kabala terviserada

Kabala terviserada algab ja lõppeb Kabala spordimaja parklast. Terviserajal on looduslik pinnas, kus on sobiv joosta ja kõndida.

Kaiu terviserada

Kaiu terviserada on 1,5 km pikkune. Rajale on rajatud kolm tehismäge, Raja servadesse on paigutatud neli võimlemiskohta ning väikelastele oma mänguplats. Rada asub Kaiu alevikus ja parkimine Kaiu Põhikooli juures.

Kehtna-Rapla kergliiklustee

Rapla linnapiirist kuni Kehtna alevikuni, Rapla-Türi maante servas kulgev kergliiklustee, millest on valgustatud Raplast kuni Kaerepere teeotsani ulatuv lõik. Kergliiklustee kogupikkus on umbes 8 km. Parkimine on võimalik Jaama Coop parklas või Kehtna bussijaama ümbritsevas parklas. Kaerepere teeotsas asub välijõusaal.

Kohila-Sutlema kergliiklusteed

Algus Kohila Vallavalitsuse juure (Vabaduse 1) ja lõpp Sutlema külas Kiviaia tee ja Metsapunkti tee ristil. Parkida saab vallavalitsuse parklas, samuti alevis asuvate Grossi ja Coopi kaupluste parklates.

Loosalu raba matkatee

Sõida Raplasse. Raplast võta suund Kaiu poole. Kaiult pööra paremale Vana-Kaiu ja Põlliku poole. Sõida 2,8 km kuni jõuad Vana-Kaiule. Vana-Kaiult pööra paremale ning sõida edasi 3,5 km, ristmikult hoia vasakule. Sõida veel 1,7 km ja jõuadki raja alguses olevasse parklasse. Parklast 1,5 km kaugusel asub Loosalu lõkkekoht. Paluküla poolsest otsast tulles: Paluküla bussipeatusest 2 km mööda kruusateed. Laudraja alguseni tuleb minna mööda metsa- ja põlluteed 1,6 km. Metsarada on tähistatud valge – punase – valge – triibulise värvimärgistusega puudel.

Mukri raba matkatee

Rapla-Türi maanteel Lelle ristis keerata Eidapere peale, sõita 15 km. Eidaperes pöörata kohe peale raudtee ülesõitu vasakule, sõita sirgelt 1,3 km, raja algus paremal pool tee ääres.

Märjamaa Järta terviserajad

Liikumisrajad pikkuses 1,4 km, 2,9 km ja 3,1 km. Rajad kulgevad metsa vahel ja on kergema reljeefiga. Pikemad rajad ületavad tehismäge ja 1,4 km rada on pigem laste jaoks. 18 korviga discgolfi park, mis on tasemelt raskemate radade hulka kuuluv rada. Parkla, WC ja 3 väikest puhkemaja on stardipaiga lähedal. Iseseisvalt saab läbida püsi Mobo rada.

Paluküla Hiiemäe terviserada

Liikumisrajad pikkuses 2, 3 ja 5km. Valgustatud 2km rada. Rajal mitmed tõusud ja langused, rajad metsavahel ning lagedal. Rajal 9-korviga discgolfi rada.

Pirgu terviserada

Terviserada asub veekogudega vanal kruusakarjääride alal. Rada on keskmiste tõusude-langustega ja kulgeb läbi männitukkade, segametsa ja pisilagendike. Rada asub Pirgu külas ja olemas suur parkla.

Rabivere raba matkatee

Rabivere raba matkatee ehk Kõnnu järve matkarada asub Raplamaal Rabivere maastikukaitsealal. See osa Rabivere rabast ja suuremast Hagudi soomassiivist, mille erinevad osad on omavahel kohati üsna tinglikult seotud. Kohale saab sõita mööda Kõnnu või Redu teed.

Rapla Vesiroosi terviserada

Vesiroosi Terviserada on valgustatud terviserada, mis võimaldab 1 km ja 2,7 km valgustatud ringil viia läbi erinevaid tervislikke treeninguid. Veisroosi Terviserada asub Sadolin Spordihoone ja Rapla Vesiroosi Kooli taga. Viljandi mnt 69 A. Raja algus ja lõpp on Rapla Vesiroosi Kooli parkla kõrval. Lisaks on võimalik kasutada Sadolin Spordihoone teenuseid.

Rapla-Väljataguse kergliiklustee

Rapla-Väljataguse kergliiklustee algab Rapla kesklinnast ning kulgeb paralleelselt Tallinna mnt-ga. Kergliiklustee lõppeb Rapla linnast Järvakandi poole suunduva maantee ääres. Hea linnasisene kergliiklustee, mida mööda jalutada, joosta või rullitada.

Vana-Vigala õpperada

Sõida autoga mööda Tallinn-Pärnu maanteed. Tallinna poolt tulles pöörata peale Enge bensiinijaama paremale ja sõita viiatade järgi (viit Vana-Vigala). Vana-Vigala looduse õpperada on 1,5 km tähistatud jalutusrada vanas mõisapargis.

Varbola linnuse jalgratta-ja kõnnirada

Metsaradadele rajatud suhteliselt kitsas ja omapärase maastikuga eelkõige maastikurattarada. Võimalik valida 3 km, 5 km ja 6km pikkuste radade vahel mis erinevate raskusastmetega. Radadel saab ka jalgsi matkata ja kui oled tähelepanelik märkad ka öökulli. Rada paikneb Varbolla Linnamäe vahetus läheduses ja raja algus on Varbola Linnamäe alumise autoparkla nurgas.

Vetuka kerliiklustee ja Kohila Discolfi Park

Kohila Vetuka tee ja Tööstuse tn ristist Jõe tn ja Raadiku tn ristini (3 km). Pikema ringi saab aga kui lisada ringile Viljandi maantee ja Härjaoja tee. Härjaoja teelt Sõtka teele pöörates saab huvi korral discgolfi mängida, huvilisi ootab 19 korviga ja ca 2 km pikkune rada. Parkida saab Grossi kaupluse parklas.